(Hyväksytty Beagle ry:n hallituksen kokouksessa 31.3.2003)

OHJE BEAGLE RY:N KULTAISESTA ANSIOMERKISTÄ

Beagle ry osoittaa tunnustustuksensa yhdistyksen ja beaglein päämäärien hyväksi ansiokkaasti ja ahkerasti toimineelle henkilölle antamalla yhdistyksen kultaisen ansiomerkin.

Kultaisen ansiomerkin myöntäessään Beagle ry:n hallituksen tulee olla yksimielinen. Beagle ry:n kultaista ansiomerkkiä voi hallitus jakaa yhden vuodessa kuitenkin muistaen pitää kohtalaisen tiukkaa tarkkailua, jotta merkin arvostus säilyy korkealla. Merkki ei ole vuosipäivä lahja.

Beagle ry:n kultainen ansiomerkki voidaan antaa henkilölle, joka on vähintään 15 viimeisen vuoden ajan ollut Beagle ry:n jäsen ja joka on aikaisemmin saanut Suomen Beaglejärjestön hopeisen ansiomerkin tai jonkun muun vastaavan huomoinosoituksen.

Henkilö on toiminut puheenjohtajana, hallituksessa ja / tai jaostoissa vähintään 8 vuotta.

Toiminut aktiivisesti kokeiden järjestely- ja tuomaritehtävissä. Omaa palkintotuomari oikeuden.

Yhdistyksen edustus valtakunnallisesti katsotaan eduksi.

Hallitus voi erityistä syistä poiketa näistä ohjeista.

Seppo Bäckman                                       Maaret Lehtonen