Kiertopalkintojen säännöt

Kiertopalkinnoista kilpaillaan Beagle ry:n jäsenten kesken.

PARAS UROS
Palkinnon saa haltuunsa uros, jolla on koekauden aikana paras palkintosijaan oikeuttava ajotulos ja on palkittu edeltävinä vuosina näyttelyssä vähintään laatuarvosanalla H.

PARAS NARTTU
Palkinnon saa haltuunsa narttu, jolla on koekauden aikana paras palkintosijaan oikeuttava ajotulos ja on palkittu edeltävinä vuosina näyttelyssä vähintään laatuarvosanalla H.

KAUNOTAR & KULKURI
Palkinto jaetaan koekauden parhaalle käyttökokeiden ykköstulokselle, jonka saa koira jolle ykköstulos on ensimmäinen

KOE – JA NÄYTTELYPOKAALI
Palkinnon saa vuodeksi haltuunsa eniten pisteitä saanut koira. Näyttelystä saadut pisteet lasketaan säännöissä olevan taulukon mukaan (vähintään ERI)
Kaikki koekauden aikana saadut koe- ja näyttelypisteet lasketaan yhteen.
Näyttelypisteet: Rop=30, VSP=25, PU2/ PN2= 20,
PU3/ PN3= 15, PU4/ PN4= 10, ERI=5 (ei sijoitusta). Pisteet on saavutettava koekauden aikana sekä näyttely- että koepuolelta.

YHDISTYKSEN MESTARI
Beagle ry:n hallitus määrää vuosittain, mikä seuraavan kauden kokeista on yhdistyksen mestaruuskoe.
Palkinto jaetaan yhdistyksen mestaruuskokeen parhaalle, vähintään palkintotuloksen ajaneelle beaglelle. Mikäli yhdelläkään koiralla ei ole palkintosijaan oikeuttavaa tulosta, palkinto jää jakamatta.

UUDENMAAN PIIRIMESTARI
Uudenmaan kennelpiiri ry:n beaglein ajokokeen piirimestaruudesta kilpaillaan yksipäiväisessä kokeessa Suomen Kennelliiton BEAJ-säännöin. Mestaruuden saavuttaa korkeimman hyväksytyn palkintosijaan oikeuttavan pistemäärän saanut koira. Tasatuloksessa mestaruuden voittaa paremmat ominaisuuspisteet saanut koira.